Wen Jiabao (Photo: Christof Sonderegger/World Economic Forum/Flickr)

The People's Republic of China blocked access to The New York Times website on Friday after it posted an investigative piece claiming that the family of Premier Wen Jiabao had amassed some $2.7 billion through a series of investments made after Wen came to power in 2002. The claims challenge the popular image of the humble official known by many Chinese as "Grandpa Wen".

Related Stories